5 Cara Berkesan Cranberry Juice Boleh Meningkatkan Gejala UTI anda

5 Cara Berkesan Cranberry Juice Boleh Meningkatkan Gejala UTI anda

Bertahun-tahun lamanya, orang sentiasa akan mengambil jus kranberi, dipengaruhi oleh pemikiran bahawa jus mempunyai kuasa untuk menghindari jangkitan saluran kencing.

Walaupun sebab sebenar di sebalik masih belum sepenuhnya ditubuhkan, terdapat satu kajian yang dilakukan oleh penyelidik di Institut Politeknik Worcester (WPI) yang mencadangkan hakikat bahawa jus membuat perubahan dalam sifat-sifat termodinamik bakteria dalam saluran kencing. Ini akan mewujudkan halangan tenaga yang membantu menghentikan mikroorganisma daripada pergi cukup dekat untuk selak ke dalam sel dan mewujudkan jangkitan.

Ia adalah perkara biasa bagi mana-mana doktor untuk menasihati pesakit untuk mengambil banyak air dan mengambil jus cranberry bersama-sama dengan beberapa suplemen untuk merawat jangkitan saluran kencing.

Berikut adalah beberapa petunjuk tentang minum jus kranberi untuk menyembuhkan jangkitan saluran kencing yang boleh membantu:

1. berasid. Ini adalah untuk alasan bahawa ekstrak berasid didapati dalam herba dan beberapa buah beri, seperti kranberi sebagai contoh boleh mewujudkan persekitaran yang tidak mesra yang boleh menghalang cetusan bakteria yang menyerang pundi kencing.

Komponen yang terdapat pada mana-mana ekstrak kranberi boleh menghalang bakteria berjangkit daripada pergi ke dalam dinding pundi kencing dan uretra. Sebaliknya, mereka dipam keluar dari tubuh bersama-sama dengan air kencing.

Oleh kerana itu, pesakit UTI dijangka mengambil jus cranberry semula jadi sekerap mungkin, bukan sekadar mengambil dos kuat ubat anti-bakteria.

2. Minum sekurang-kurangnya tujuh auns jus kranberi setiap hari. Jika anda akan membeli satu, anda perlu pergi untuk jus kranberi 100% dan tidak hanya mana-mana minuman jus cranberry atau koktel memandangkan kemudian jenis mengandungi jumlah yang lebih kecil dengan jus kranberi dan sejumlah besar gula yang seterusnya boleh memberi makan kepada pembiakan bakteria .

3. Ambil pil jus kranberi jika anda tidak boleh mengambil rasa jus. Walau bagaimanapun, anda perlu mengikuti arahan pada label supaya anda mendapat dos yang betul yang anda perlukan.

4. Menemani diet kranberi anda dengan air yang banyak untuk membantu anda membuang air kecil dengan kerap. Apabila anda membuang air kecil dengan kerap, anda akan mengepam uretra kerap maka bakteria akan mengalir keluar kerap.

5. Jika anda seorang wanita di bawah ubat-ubatan lain, berbincang dengan doktor anda jika mereka ingin mengambil jus kranberi untuk merawat anda. Mengapa? Oleh kerana memakan jumlah yang besar jus ini boleh mewujudkan interaksi dengan beberapa ubat-ubatan.

Selain daripada itu, adalah penting untuk mengamalkan pencegahan UTI lain juga suka mengelap kawasan kemaluan anda bermula dari depan ke belakang selepas untuk membantu menjaga bakteria dari faraj dan dubur.

Dan pilih pancuran daripada mandi untuk merawat sepenuhnya UTI anda.

Walaupun kajian menyokong idea bahawa jus kranberi boleh menyembuhkan jangkitan saluran kencing di kalangan wanita, perkara yang sama tidak terbukti di kalangan lelaki atau kanak-kanak.

Sebagai peraturan ibu jari, tunggu bendera hijau daripada doktor anda sebelum mengambil apa sahaja untuk merawat jangkitan. Walaupun ini adalah suatu keadaan perubatan biasa, rawatan tidak sentiasa sama dan universal jadi pastikan bergerak anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar