Mengapa mencukupi Sokongan leher Semasa Anda Tidur Adakah Vital Untuk Berhenti Sakit Leher!

Mengapa mencukupi Sokongan leher Semasa Anda Tidur Adakah Vital Untuk Berhenti Sakit Leher!

Apabila saya bercakap tentang sokongan leher saya merujuk kepada menjaga kepala dan tulang belakang anda dalam kedudukan yang sihat. Ini bermakna menjaga tulang belakang lurus dari sudut pandangan anterior untuk posterior dan kelengkungan lancar di leher dari pandangan sisi.

Dalam erti kata lain, apabila anda melihat postur anda dari depan atau belakang leher dan kepala anda harus lurus ke atas dan ke bawah. Apabila anda melihat tulang belakang seseorang dari sebelah ada "C" lengkung di leher dan garis telinga dengan bahu, dan garis bahu dengan pinggul.

Jadi seseorang tidur dengan bantal sangat rata atau tiada bantal, cenderung untuk meleperkan "C" mereka kelengkungan. Dengan terlalu banyak bantal atau sesuatu yang banyak untuk tebal cenderung untuk menolak kepala ke atas, meluruskan kelengkungan dan menarik kepala daripada penjajaran ke hadapan.

Apabila seseorang sedang tidur di pihak mereka, bantal terlalu rata menyebabkan kepala condong ke bawah. Dengan bantal terlalu tinggi kepala akan bengkok ke arah siling. Jadi, anda boleh melihat apabila melihat orang ini kepala dan leher mereka tidak lurus ke atas dan ke bawah tetapi sisi bengkok kepada satu pihak atau yang lain.

Jadi apa masalahnya anda boleh meminta?

Masalahnya ialah bahawa ketidaksejajaran tulang belakang hanya milimeter sering cukup untuk meletakkan tekanan pada saraf menyebabkan kesakitan dan otot kerengsaan. Dan jika anda membenarkan kepala anda akan dipindahkan daripada biasa, penjajaran yang baik, malam demi malam selama berjam-jam tulang belakang anda akan mula berpindah secara kekal dalam arah ini menyebabkan isu-isu leher dan sakit lebih kerap.

Menggunakan bantal sokongan yang baik harus mencegah sebarang masalah. Saya menggunakan daya tarikan linear bantal leher serviks yang memberikan sokongan di bawah leher ketika tidur di belakang anda dan menjaga tahap kepala apabila di sebelah anda.

Bantal ini mempunyai beberapa bahan tambahan yang dibina ke dalam roll leher yang masuk hak di bawah leher. Ini membolehkan kelengkungan serviks dalam kedudukan yang terbaik, menyokong tulang belakang dan menghapuskan sebarang tekanan saraf. Mengekalkan tahap kepala apabila di sebelah anda juga menghalang sebarang tekanan saraf. Dan seperti yang anda tahu - menjaga saraf bebas dari tekanan akan menghapuskan kesakitan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar